פגישת היכרות

למפגש ההיכרות יוזמנו ההורים ובו הם יציגו את הבעיה שבגינה הגיעו לטיפול. לאחר-מכן תקבלו מידע על התפיסה המנחה את הטיפול  בקליניקה  ותיעשה הערכה ראשונית אם קיימת התאמה לטיפול.

אבחון

האבחון מותאם לפונה ולגילו, ונמשך כ 3-4 מפגשים האבחון כולל :
אינטק- מענה על שאלון, אבחון חושי, אבחון מוטורי ואבחון כירולוגי לצורך קבלת מידע על מערך הכוחות פיזיים והרגשיים של הפונה, איתור מוקדי החוזק והקושי.

לאחר האבחון מתקיימת פגישה לצורך עיבוד מסקנות העולות מן האבחון ובהתאם להן נבנית תכנית טיפול מותאמת.

תהליך הטיפול 


בתחילת הטיפול נעבוד על יצירת קשר טיפולי – יציאת אמון ויצירת מקום בטוח, ונכיר לעומק את המטופל.
ציר העבודה המרכזי בטיפול הוא התנועה, דרכה אנו לומדים וחווים את החוזקות ואת היכולות שלנו, ובמקביל עובדים על מיומנויות שדורשות חיזוק, כאשר תהליך העבודה מלווה בעידוד ובזימון חוויות הצלחה. המטופל מקבל משימות ותרגילים לחיזוק היכולות הגופניות – מודעות ובניית סכמה גופנית, מוטוריקה עדינה, מוטוריקה גסה, תרגילי עיניים מערכת ההצלבה, מערכת הנשימה ועוד.
התרגילים והמשימות נותנים ביטוי לעולמו הפנימי ולדרך ההתמודדות שלו עם אתגרים, ומעוררים אותו למודעות ולחשיבה על יכולותיו:

מהי יכולת ההנעה שלו? – פיתוח כוח רצון וחיזוק המוטיבציה. האם הוא בעל מסוגלות גבוהה או שנכנע בקלות ומוותר? הנעה לעשייה, גם כשדברים לא מסתדרים כפי שהוא רוצה וגם כשיש קושי. מה יכולת ההקשבה? הבנת משימות ואינטראקציה בינו לבין  הסביבה. מהי היכולת לדחות סיפוקים? לקבל סמכות מחד ומאידך לבטא את היצירתיות שבו . 

ככל שהמטופל מתרגל את המשימות, מגלה שליטה בתנועה ומשפר את איכות הביצוע שלה הוא חווה הצלחה ומשוב חיובי,
ויש לכך השלכה על דפוסי החשיבה שהופכים להיות חיובים ויעילים יותר . כאשר “המעלית הרגשית” מווסתת יותר, גוברת תחושת המסוגלות והביטחון העצמי, ויש לכך השפעה על תחומי החיים האחרים. כמו-כן, באופן טבעי ילדים ובני נוער מתבטאים ויוצרים קשר דרך משחק ויצירה , בשל כך המפגשים הם דינמיים וחווייתיים ומשלבים משחק, אומנות, דמיון מודרך, אומנויות מזרח ומדיות נוספות .


המפגשים מתקיימים אחת לשבוע, משך כל פגישה 50 דקות.

למי זה מתאים

 הטיפול מתאים לילדים ולנוער וגם למבוגרים. כמבוגרים אנחנו פועלים מתוך דפוסי התנהגות קבועים, אנחנו עובדים על “הטייס האוטומטי” שלנו שנבנה והתעצב במשך השנים. באמצעות עולם התנועה, שאיננו מורגלים בו בחיי היומיום, אנו מאפשרים לעצמנו ביטוי אחר, חדש ומרענן. השימוש בתנועה ומגע יכול לפתוח ערוץ אותנטי המחובר ישירות לעולם הרגשי החבוי, ויכול לסייע לנו להבין את עצמנו טוב יותר ולקדם את היכולות שלנו.

הפונים לטיפול מגיעים בשל קשיי למידה וקשיי תפקוד המפריעים להם בחיי היום-יום כגון:
קשיים רגשיים  ·  קשיים חברתיים  ·   קשיים התנהגותיים  ·  קשיים גופניים  · לקויות למידה   ·  הפרעות קשב  ·   קשיי הסתגלות למסגרת
משברים אישיים ומשפחתיים  ·  גירושין במשפחה   ·   אובדן ואבל  ·  התמודדות עם מחלה  · התמודדות עם הפרעות אכילה  ·  צמתים ומעברים בחיים  ·   רצון בשינוי וצמיחה

לקביעת פגישה, לחצו כאן