הגוף והנפש אחד הם
!

הגוף הוא אמצעי להגיע אל העולם הפנימי והרגשי של הפרט. זיכרונות, טראומות ורגשות עצורים כמידע בתאי הגוף, ומשפיעים על תפקודו ועל רגשותיו של הפרט. לגוף יש שפה המביעה את הדרך שבה אנו חיים, את הרגשות, את המאוויים, את החוויות שלנו וגם את הסכסוכים הפנימיים והחיצוניים שאנו חווים. הגוף מבטא זאת דרך תחושות גופניות, כאבים, מיחושים ומחלות. טיפולי גוף ונפש עוזרים למטופל להתמודד עם תחושות של פחד, כאב, קושי ותסכול, ומחזקים יכולות קוגניטיביות, רגשיות, חברתיות וגופניות. שיטת הטיפול בסיעתא מסייעת לשפר את התפקוד הכללי וכתוצאה מכך משתפרת גם איכות החיים. לאחר אבחון, נבנה תכנית טיפול אישית המותאמת לצרכים של הפונה.

שיטות הטיפול בקליניקה סיעתא:

טיפול-בתנועה-(2)
טיפול בתנועה

הטיפול מבוסס על ההנחה כי התנועה והמגע מאפשרים לאדם לבטא את עולמו הפנימי, הנפשי והרגשי. המטפל מנחה את המטופל להקשיב לגוף, לחוות את מלוא התחושות שמציפות אותו ולהתחבר אליהן, ולפתח מודעות גופנית ורגשית. כשהגוף מתנועע מתפתחת חוויה המסייעת לשחרר חסימות רגשיות, לפתח את היכולת התקשורתית, לחזק את הדימוי העצמי, לשכלל את היכולת הקואורדנאטיבית (תיאום בין מערכות) ולפתח יצירתיות וספונטניות. העבודה בתנועה מעודדת את האדם להתמודד עם קשייו ולשכלל את יכולותיו, ומעצימה את הפרט מבחינה גופנית, חברתית, רגשית וקוגניטיבית. התנועה מאמנת את הפרט לזהות את יכולותיו ולהעריך אותן, ומזמנת לו חוויות הצלחה המעודדות להשתלבות טובה יותר בחברה .

 

 

 

טיפול-במגעטיפול במגע

הצורך במגע הוא צורך מולד, דרכו לומד התינוק את סביבתו ומחלק את העולם לחוויות נעימות ובלתי נעימות. כמו-כן בזמן המגע משתחררים אנדרופרנים, חומרים ביוכימיים המסייעים לשיכוך כאבים ולהפגת מתחים (הפחתת קורטיזול -הקשור בלחץ). דרך המגע אנו מנהלים תקשורת בין אישית, וסוללים ערוץ ישיר להעברת מסרים ורגשות בלתי מילולי, לכן הטיפול במגע מחזק יכולות, כגון ריכוז, דיוק, נשימה וצלילות מחשבה, ומאפשר לשחרר מתחים, להפיג כאב המצטבר בגופנו באזור מסוים, להרחיב את טווח התנועה ולשפר את מערכת היציבה.

 

 

לקביעת פגישה, לחצו כאן